en-Rýsování v těhotenství, je to vůbec možné?

12/03/2018

                           Na fotce vlevo začátek 1. trimestru, fotka vpravo 6. měsíc těhotenství

Ano. Tedy podle toho, jak se na to podíváme. Je Vám nejspíš jasné, že bříško se Vám vyrýsovat nepodaří, i když já se o to zarputile snažila, a i přes mnohanásobné odříkání a tvrdou dřinu v posilovně ty břišáky ne a ne vylézt. Ne že bych se i přes můj stav snažila o postavu fitness závodnice, ale téměř celý první trimestr jsem o těhotenství neměla nejmenší tušení, a i tak se mi vyjma bříška povedlo vypracovat postavu, na kterou jsem byla do jisté míry patřičně hrdá, tak na to pamatujte až se Vám bude snažit někdo namluvit, že těhotenstvím končí život na jaký jste byly doposud zvyklé. Do jisté míry ano, co se alkoholu, cigaret a nejspíš i nějakých potravin týče, ale pokud jste byly aktivní i před otěhotněním, není třeba se vaší oblíbené aktivity vzdávat během něj, proto bych doporučila budoucím maminkám, které se zatím s pohybem moc neztotožňují, aby tak učinily ještě dřív než jim doktor oznámí tu radostnou novinu, protože pohyb a cvičení byly v mnoha případech mým velkým nabuditelem dobré nálady. Teď už k samotnému "rýsování", byla jsem zvyklá cvičit se středními váhami, to je na dřep asi 40-50 kg, legpress 80-100kg, záleželo na stroji, ruce jsem tolik nevyživovala, protože jsem se přece jen nesnažila o tělo závodnice, ale hlavně cvičit tak, aby se mi to líbilo a cítila jsem se dobře ve vlastním těle. Biceps jsem procvičovala se 6kg, triceps s 12kg, ramena s jednoručkami s 6kg, řekla bych, že pro představu jak těžké byly i ostatní cviky to stačí. Když jsem se dozvěděla, že jsem těhotná, moje největší trápení se točilo právě kolem cvičení. Jak a jestli vůbec v něm budu moci pokračovat, protože mé blízké okolí na to mělo svůj názor a z internetu jsem pro začátek taky nebyla moc moudrá, jelikož každý pes jiná ves a já nevěděla čemu bez pochyby věřit. Naštěstí je můj doktor také aktivní sportovec a tak mě ze sto let zažité tradice, kdy by těhotná žena měla sedět jako porcelánová panenka v bublinkové fólii a injekční stříkačkou by ji byl poskytován trvalý přísun dvojnásobného množství živin i neživin potřebných i nepotřebných (dortíků, hranolek, sušenek, však to známe), vyvedl. Nebylo zapotřebí odložit činky, jen by zátěž měla zůstat stejná, neměly by jsme se pokoušet váhu zvyšovat a samozřejmě by jsme měly dát i na naše pocity, kdy už při nezvládání tak vysokých zátěží jednoduše váhu bez většího smutku odložit.


Ze začátku pro mě bylo těžké bojovat s velkými chutěmi, protože jsem měla neustálý hlad, který se vytratil asi po 4. měsíci těhotenství a opět nastoupil ke konci 3. trimestru:) Naštěstí jsem byla zvyklá jíst zdravě, a tak jelikož jsem podstatnou část prvního trimestru o těhotenství nevěděla jsem se snažila chutě lepit všemožnými palačinkami, dortíky, cupcaky, mugcaky a podobnými zdravými nesmysly, které všichni známe. Ale nemůžete takhle jíst, zvedat těžké váhy a chtít břicho bikini nebo nohy Petry Němcové. Hodně z Vás, aktivních jedinců, by mi teď poradilo přidat víc kardia, ale po čase zjistíte, že v takovém stavu vám na tolik aktivity zbývá méně a méně sil. Co s tím..začala jsem zjišťovat, že existují i jiné možnosti jak si udržet pevné tělo "bez námahy". Po nějakém čase jsem činky odložila úplně a postupně nacházela kouzlo cvičení s vlastní váhou, kdy jsem mimo klasické cviky, na které jsem byla zvyklá z posilovny postupně přidávala i kalanetiku, jógu a podobná cvičení, která vás odreagují zcela jiným způsobem. Ve fitku se vybouříte a endorfíny se Vám vyplaví téměř ihned, kdežto u těchto klidných cvičení má všechno svůj postupný sled a eufórie přichází postupně, je mírnější, vyrovnanější a vy se cítíte klidně, naopak po cvičení v posilovně se cítíte více ,,nakopnutí" a odhodlaní. Každé má své velké pro a plus a není na škodu je střídat. I díky redukci námahy, kterou jsem musela vydat, se mi snížila potřeba přijímat tolik energie, dokonce jsem zvládla dodržovat velmi striktní jídelníček a zaslouženě z něj vybočit pouze jednou týdně, a to v neděli, kdy jsem si bez výčitek dopřála vše na co jsem měla chuť. Možná si teď říkáte, že je hloupé si v těhotenství něco odpírat, ale na druhou stranu neznám moc žen, které by se samy sobě po pár přibraných kilech líbily, takže co se mě týče, byla jsem spokojená, že má všechno do jisté míry svůj řád a že se mám o co opřít, protože přišly i dny, kdy jsem se ládovala vším co mě napadlo a nemohla jsem se z toho bludného kruhu vymotat.

Nebyla jsem šťastná ani spokojená sama se sebou, necítila jsem se dobře ve vlastním těle a nevidím jediný důvod proč by se tak nějaká žena měla v těhotenství cítit, tak proč s tím tedy vůbec začínat? Co se týče snížení zátěží při posilování a následné redukce množství přijatého jídla jsem začala postupně ubývat i v cm, vyjma bříška, které si bez okolků přes veškeré mé snažení rostlo dál:) Následně jsem mohla přidat i kardio, protože mi zbývalo dostatek sil jak na anaerobní, tak i aerobní cvičení a náhle jsem objevila kouzlo toho, když si člověk začne hrát s vlastním tělem a jen slepě nesleduje nějaký trend.


Miluji cvičení i fitness a vše co se kolem něj točí, ale až díky těhotenství jsem zjistila, že by člověk neměl nic brát tak vážně, jak to na začátku vypadá a zkusit hledat různé alternativy a možnosti, a nakonec může zjistit, že existuje něco, co mu vyhovuje a sedí mnohem víc, protože to našel přirozenou cestou. Takže má rada na závěr, a netýká se to pouze cvičení, ať už se pustíte do čehokoliv, nevzdávejte to při prvním nezdaru, protože to že se Vám něco nepovedlo, neznamená že by jste to měli přestat dělat, ale pouze změnit způsob jakým to děláte.


Katka_H

K vizuálnímu členění textu slouží obrázkové sekce

Kromě nadpisů vám s členěním textu na správných místech pomohou i obrázkové sekce. Jednotlivé odstavce vašeho článku oddělte obrázky, které vhodně doplní obsah.

Pokud uvádíte důležitá slova či myšlenky, použijte pro zvýraznění textu citaci.

Ea commodi consequatur quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur at vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos.